Monini
Gdy mówimy o włoskich markach, bardzo często musimy zgodzić się z tym, że ich nazwy to jedna z najlepszych rekomendacji. Często wynika to z tego, że stoją za nimi nieustannie te same rodziny, a ich wkład to gwarancja, że otrzymamy najlepszą oliwę z oliwek. Oczywiście, nie brakuje firm, które utraciły już przynajmniej część niezależności i zostały przejęte przez międzynarodowe koncerny. Ciągle mamy jednak również do czynienia z podmiotami, które znakomicie radzą sobie prowadzone przez jedną rodzinę od chwili ich powstania. Właśnie z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku firmy Monini. (http://sklep.puregreen.pl/monini)
Siedziba firmy
Monini to firma nierozerwalnie związana z miasteczkiem Spoleto w Umbrii, przywiązanie jej właścicieli do tej lokalizacji nie może być jednak tłumaczone zwykłym sentymentalizmem. Wynika ono przede wszystkim z zachwytu nad łagodnym klimatem i korzystnym ukształtowaniem terenu, mówimy bowiem o cechach, które zawsze gwarantowały obfite zbiory.
Początki
Historia firmy zaczyna się w roku 1929 i jest ściśle związana z wizją, jaką miał Zefferino Monini. Choć w tym czasie ogromną popularnością cieszyła się oliwa rafinowana, twórca marki uważał, że jest to chwilowa moda, na którą nie warto zwracać uwagi, w niedalekiej przyszłości bowiem odbiorcy ponownie zachwycą się bowiem tym, co naturalne. Ekspansja firmy została zahamowana na skutek działań wojennych, po ich zakończeniu synowie Moniniego odważnie przystąpili jednak do realizacji planów kreślonych im przez ojca.
Oliwa Monini
Kierownictwo firmy nigdy nie spoczęło na laurach zachwycone efektami swoich działań. Co więcej, nieustannie wychodzono z założenia, że kluczem do sukcesu jest innowacyjność, trudno dziwić się więc, że już w latach pięćdziesiątych w sprzedaży pojawiła się butelkowana oliwa Monini, co było rozwiązaniem oryginalnym.
Rozwój
Kolejny przełom nastąpił w latach sześćdziesiątych, ekspansja firmy przyczyniła się bowiem do tego, że konieczne stało się przeniesienie się do nowej siedziby i uruchomienie nowych linii produkcyjnych. W tym samym czasie wprowadzono też system kontroli jakości charakteryzujący się wysokim poziomem zaawansowania i przeprowadzono pierwszą kampanię reklamową, której celem stało się rozpropagowanie marki na świecie. Działania te procentują zresztą do dziś.